• Inkludering av minoritetsspråklige elever 

      Fossum, Cecilie; Haagensli, Kristine (Master thesis, 2022)
      I det norske samfunnet i dag bor det nær 820 000 innvandrere (Statistisk Sentralbyrå, 2022), og blant disse er mange barn. Noen av disse barna er født i Norge og har foreldre med innvandrerbakgrunn, mens andre kommer til ...
    • Inkludering av minoritetsspråklige elever 

      Fossum, Cecilie; Haagensli, Kristine (Master thesis, 2022)
      I det norske samfunnet i dag bor det nær 820 000 innvandrere (Statistisk Sentralbyrå, 2022), og blant disse er mange barn. Noen av disse barna er født i Norge og har foreldre med innvandrerbakgrunn, mens andre kommer til ...
    • Opplevd støtte hos elever med ADHD i skolen. 

      Stakkeland, Anne Marte (Master thesis, 2021)
      Elever med ADHD er en mangfoldig elevgruppe, der alle har sine individuelle utfordringer. I denne studien har jeg belyst hva det er som fremmer motivasjon og mestring hos en gruppe elever med ADHD, gjennom å belyse hvilke ...
    • Young voices in Europe - Youth imagining belonging and citizenship 

      Drejer, Brit Kari (Master thesis, 2018)
      This qualitative study investigated young Europeans’ negotiations of belonging, their perceptions of Europe and the relationship of these perceptions with democratic participation. The study, as part of the Why Europe ...